Be ready for Christmas z rabatami -30% przy zakupie 2 szt. i -40% przy zakupie 3 szt.! KUP TERAZ! ►

Uwodzicielski i przewrotny, najnowszy film Oliviera Assayasa („Sils Maria”, „Personal Shopper”) bawi się pojęciem wierności. W „Podwójnym życiu” dotyczy ono zarówno kilku zdradzających się osób, perwersyjnej relacji fikcji do rzeczywistości, jak również rewolucji technologicznej, która każe nam porzucać stare przyzwyczajenia.

W kinach od 17 maja 2019 r.



 
W błyskawicznie zmieniającym się świecie e-booki wygryzają papierowe książki, młode kochanki – starzejące się żony, zaś seriale – kinowe fabuły. Nie zmienia się tylko jedno: zawsze najbardziej podnieca nas nowe. Swoimi bohaterami uczynił Assayas członków paryskiej bohemy, przeżywających właśnie kryzys wieku średniego. Leonard, pisarz snobujący się na bycie offline (Vincent Macaigne), pragnie wydać kolejną powieść, będącą zapisem romansu z pewną aktorką. Jego wydawca, przystojny karierowicz Alain (w tej roli super gwiazda francuskiego kina – Guillaume Canet), odrzuca książkę, bo o wiele bardziej pasjonuje go teraz świat e-booków, a dokładnie atrakcyjna doradczyni do spraw digitalizacji. Alainowi umyka więc, że jego żona, marząca o ambitnej roli serialowa aktorka Selena (fantastyczny, autoironiczny występ Juliette Binoche) spotyka się z pewnym pisarzem, którego partnerka także nie wie o zdradzie, bo jest zbyt zajęta ogarnianiem PR–u prowadzącego podwójne życie polityka...

Na ów splot seksu, kłamstw i literatury, Assayas patrzy z wyrozumiałością i humorem (krytycy podkreślają, że „Podwójne życie” to jego najlepsza komedia!), deklarując w jednym z wywiadów: „Staliśmy się takimi moralistami, że zapragnąłem nakręcić film odrobinę niemoralny”. Inspiracją dla tego lekkiego niczym czytnik – i równie pojemnego – komediodramatu jest bez wątpienia seksowne kino mistrza Erica Rohmera. Niektórzy piszą też o podobieństwach do najlepszych filmów Woody’ego Allena – z tym że u Assayasa jest zdecydowanie więcej wina.

Podczas 19. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty we Wrocławiu zostanie zaprezentowana retrospektywa filmów Olivera Assayasa. Festiwal rozpocznie się 25 lipca i potrwa do 4 sierpnia 2019 roku.

SYLWETKA REŻYSERA: Olivier Assayas urodził się w 1955 roku. W 1985 współpracował przy scenariuszu filmu „Spotkanie” André Téchiné, a jego samodzielny debiut „Désordre” z 1986 roku poprzedziła realizacja kilku filmów krótkometrażowych, a także publikacja tekstów w słynnym piśmie „Cahiers du cinéma”. W swoich tekstach dla tego periodyku, Assayas pisał o kinie, które kochał, szczególnie cenił sobie Françoisa Truffauta i Hou Hsiao-Hsiena. Temu drugiemu poświęcił dokument z 1997 roku pt. „Hou Hsiao-hsien: Portret ”. Do najważniejszych osiągnięć Assayasa należą „Zimna woda” i „Irma Vep” pokazane na festiwalu w Cannes w sekcji Un Certain Regard, „Ścieżki uczuć”, „Demonlover”, „Czysta”, które walczyły na tym samym festiwalu o Złotą Palmę w konkursie głównym, a także „Apres mai”, który otrzymał nagrodę specjalną na festiwalu filmowym w Wenecji. Film „Sils Maria” z 2014 roku był pokazywany w konkursie głównym 67. MFF w Cannes i przyniósł Kristen Stewart nagrodę Cezara w kategorii Najlepsza Aktorka Drugoplanowa.

Więcej na www.gutekfilm.pl
https://www.facebook.com/GutekFilm



 

Używamy informacji zapisywanych za pomocą plików cookies i podobnych technologii, a także uzyskujemy dostęp do tych informacji w celach zapamiętywania preferencji i ustawień oraz zbierania anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany standardowych ustawień przeglądarki internetowej oznacza, zgodę na zapisanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia oraz uzyskanie dostępu do informacji zapisanych w tych plikach. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności i Plików Cookies .
Zamknij
pixel